Dieta dla zabieganych - jak jeść zdrowo, kiedy jest się zapracowanym? - Goodie Foodie
Zdjęcia przykładowych posiłłków w diecie dla osób zapracowanych officebox od goodie foodie

Dieta dla zabieganych – jak jeść zdrowo, kiedy jest się zapracowanym?

Obecnie cierpimy na ciągły brak czasu. Potrzebujemy jeszcze jednego dnia w tygodniu, żeby załatwić wszystkie najważniejsze sprawy. Przez życie w ciągłym biegu nie mamy za wiele czasu na odpoczynek, a co dopiero na zdrowy i pełnowartościowy posiłek.

Często zapominamy o tym, jak nasze nawyki żywieniowe, mają wpływ na samopoczucie, figurę czy zdrowie. Dodatkowo Twoje życie kręci się wokół biura, ciągle siedzisz przy komputerze, a Twój lunch to zamówiony fastfood lub domowy obiad zrobiony „na szybko”? Poznaj dietę dla zabieganych i przekonaj się, że zdrowe odżywianie może być proste!

Zdrowa dieta dla zabieganych – czy to w ogóle możliwe?

 

Jak najbardziej! Wystarczy trochę chęci i samozaparcia. Zdrowe odżywianie to poprawa nie tylko figury, ale i również swojego zdrowia i kondycji psychicznej.

 

Jak zmienić dietę na zdrowszą żyjąc w ciągłym biegu?

 

Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad:

 

  • Śniadanie – „śniadanie to najważniejszy posiłek dnia” – kto tego nigdy nie usłyszał od swoich dziadków bądź rodziców? Mają oni rację! Pełnowartościowe śniadanie, to paliwo niezbędne do poprawnego funkcjonowania. Dzięki niemu unikniesz również podjadania w pracy.
  • Woda – czy wiesz, że człowiek powinien pić 2-3litry wody dziennie? Jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, reguluje ciśnienie, a ponadto zmniejsza uczucie głodu.
  • Regularność – regularne spożywanie posiłków pozwoli Twojemu organizmowi przyzwyczaić się do jedzenia o określonych porach. Dzięki temu, nie będziesz odczuwać głodu między posiłkami, a niezdrowe przekąski znikną z Twojego dotychczasowego jadłospisu.
  • Zdrowe przekąski – kiedy w pracy doskwiera Ci mały głód, sięgnij po przekąskę – ale zdrową! Zabierz ze sobą do pracy ulubiony owoc, świeże warzywa, orzechy, lub zrób sobie orzeźwiający koktajl.
  • Lista zakupów – obowiązkowo – zrobiona przed pójściem do sklepu. Sporządzenie takiej listy ułatwi Ci nie tylko zakupy, ale kiedy będziesz się jej trzymać, rzadziej sięgniesz bo niezdrowe jedzenie.
  • Aktywność fizyczna – życie w ciągłym biegu nie oznacza dużej ilości aktywności fizycznej. Spacery zamieniły się na jazdę samochodem, a po pracy jesteśmy zbyt zmęczeni na dodatkowy ruch. Aby go przywrócić w swoim życiu zacznij od najmniejszych zmian – zamiast windy, możesz wybrać schody, a jazdę samochodem zastąpić rowerem lub spacerem.

 

Nie mam czasu na odpoczynek, skąd go wezmę na przygotowanie posiłków?

 

Przygotowywanie zdrowego jedzenia nie musi zajmować pół dnia! W Internecie dostępne są przeróżne ebooki i strony internetowe z łatwymi i szybkimi przepisami. Nie wymagają one zaawansowanych umiejętności gotowania, a ich przygotowanie zajmie Ci czasem ledwo 30 minut! Tyle chyba jesteśmy w stanie wygospodarować w ciągu całego dnia?

 

Zmiana swojego codziennego jadłospisu na zdrowszy nie zawsze jest łatwa. Ciężko jest odzwyczaić się od starych nawyków. Dlatego na początku zabierz się do tego powoli. Batona zamień na ulubiony owoc, pieczywo jasne zastąp pełnoziarnistym, a makaron – ciemnym. Podczas zakupów możesz sprawdzić kaloryczność porównywanych przez siebie produktów i wybrać ten, który będzie miał mniejszą liczbę. Pamiętaj, żeby wszystko wprowadzać stopniowo. Jeżeli zmienisz swoje przyzwyczajenia o 180 stopni z dnia na dzień, bardzo szybko się zniechęcisz.

 

Nie masz czasu na przygotowanie zdrowego posiłku do pracy? Sprawdź naszą dieta biurowa office box (dostępna jest również wersja wege)

 

Co powinien zawierać mój jadłospis na diecie dla zapracowanych?

 

Najważniejsza jest równowaga. Organizm domaga się różnych, wartościowych składników odżywczych, a my musimy mu je dostarczyć w odpowiednich ilościach. Twoja dieta powinna zawierać:

 

  • pełnoziarniste produkty zbożowe (płatki, pieczywo) – źródło błonnika (reguluje on pracę jelit)
  • warzywa i owoce – bomby witaminowe, które poprawią Twoją pamięć i sprawią, że będzie Ci się lepiej myśleć w pracy
  • nabiał (jogurty naturalne, mleko, sery) – zawierają wapń, który wzmacnia kości
  • jaja, chude mięso, ryby – dostarczają duże ilości niezbędnego białka, ułatwiające wchłanianie witamin

Dieta pudełkowa dla zapracowanych – dlaczego warto w nią zainwestować?

 

Rozmowy przez telefon, deadline za deadline’m, projekty, szkolenia, do tego życie domowe i rodzina. Doba ma tylko 24 godziny i często okazuje się ona za krótka. W biurze ogrom papierkowej roboty, potyczki z klientami i dodatkowe projekty… nic dziwnego, że potem pojawia się niechęć do dodatkowego wysiłku.

 

Catering dietetyczny jest więc idealnym rozwiązaniem dla ludzi pracujących w biurze! Dlaczego?

 

  • Nie tracisz czasu przygotowywanie dań
  • Nie jesz ciągle tego samego – ile razy nasza ulubiona potrawa stała się nie do zniesienia?
  • Czas, który przeznaczony by był na gotowanie dań, możesz zamienić na odpoczynek, wyjście do kina czy spacer z rodziną
  • Poznasz nowe połączenia smakowe, które z czasem możesz wykorzystać w swojej kuchni

Którą dietę dla zabieganych zamówić?

Na początku musisz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne. W Internecie znajdziesz mnóstwo kalkulatorów BMI, które bardzo łatwo Ci ją wyliczą. Następnie wystarczy ją rozłożyć na poszczególne pory dnia.

Na stronie https://goodiefoodie.pl/dieta/office-box/ znajdziesz propozycje lunchboxów idealnych dla ludzi pracujących w biurze. W swojej ofercie posiadają dwa Office Boxy – standardowy oraz wege -> sprawdź nasze diety https://goodiefoodie.pl/diety/. Każdy z nich zawiera zestaw zbilansowanych dań dostarczający ok. 850-900 kcal.

Dieta pudełkowa może okazać się doskonałym rozwiązaniem. Nie czekaj i spróbuj jej już teraz!