Zdrowy catering dietetyczny Goodie Foodie ǀ O Nas ǀ Warszawa
Zamknij
GOODIE2020
Zdrowy catering dietetyczny Goodie Foodie ǀ O Nas ǀ Warszawa Zdrowy catering dietetyczny Goodie Foodie ǀ O Nas ǀ Warszawa

Nasza filozofia

W Goodie Foodie łączymy stare wschodnie tradycje z nowoczesną wiedzą o odżywianiu. Kluczem naszej filozofii jest bezkompromisowe podejście do jakości i konsekwencja. Bez zbędnych ulepszaczy, bez niepotrzebnych ozdobników – zamiast tego wysokiej jakości produkty i przemyślane połączenia. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że dzisiaj mamy klientów (czasami całe rodziny), którzy są z nami już wiele lat i ufają naszym decyzjom w kuchni.

Bez zbóż zawierających gluten

Bez zbóż zawierających gluten

Od pierwszej paczki, która już ponad 10 lat temu wyszła z naszej kuchni wszystkie nasze diety nie zawierają zbóż takich jak pszenica, żyto, jęczmień i owies. Najnowsze badania w ślad za starymi tradycjami dowodzą, że nasz organizm bardzo źle radzi sobie z trawieniem zbóż zawierających gluten i spożywając je niepotrzebnie obciążamy nasz system trawienny czymś, co z punktu widzenia wartości odżywczych jest zupełnie bezwartościowe.

Nabiał poddany fermentacji

Nabiał poddany fermentacji

W naszych dietach staramy się znacząco ograniczyć ilość nabiału, szczególnie prostego, nie poddanego fermentacji. W naszych posiłkach znajdują się takie produkty jak ser koryciński, ser halloumi, bryndza, ricotta czy przygotowywany przez nas od podstaw jogurt naturalny. W przypadku serów, stawiamy na produkty z mleka koziego i owczego, które są korzystniejsze dla zdrowia niż te z mleka krowiego. Jeśli jednak zależy Ci na całkowitym wyeliminowaniu nabiału (za wyjątkiem masła), masz taką bezpłatną możliwość.

Bez produktów przetworzonych

Bez produktów przetworzonych

Nic w naszej kuchni nie powstaje z pół-produktów. Sami pieczemy nasz firmowy chleb gryczany i chleb z ziaren, sami robimy jogurt naturalny z użyciem żywych kultur bakterii. Wszystkie sosy i dressingi powstają od podstaw w naszej kuchni. Nie dodajemy ulepszaczy smaku i konserwantów – nasze jedzenie jest smaczne i zdrowe z natury.

Zgodnie z porami roku

Zgodnie z porami roku

Idąc za myślą “nie jedz tego czego nie zjadłaby twoja prababka” staramy się dostosować menu do aktualnych pór roku – wykorzystując produkty sezonowe i regionalne. Uwielbiamy sezon na szparagi, kurki, owoce leśne i dynię, za to cały rok serwujemy na przykład regionalne sery korycińskie i domowe kiszonki. W diecie na podwieczorek często znajdziecie smoothie, koktajle, musy owocowe i puddingi, ale z surowych warzyw i owoców korzystamy raczej w sezonie wiosna/lato – sezon jesień/zima to czas kiszonek, gotowanych owoców i pieczonych warzyw.

Dobre połączenia produktów

Dobre połączenia produktów

Dla prawidłowego trawienia ważne jest aby przywiązywać wagę do odpowiednich połączeń. Dla przykładu staramy się nie łączyć surowych warzyw z białkiem poddanym obróbce termicznej, takim jak pieczone lub gotowane mięso. Nasze enzymy trawienne nie potrafią tego połączenia dobrze strawić. Staramy się także nie łączyć w jednym posiłku białek z węglowodanami. Unikamy surowizny, w naszych dietach częściej znajdziesz warzywa pieczone, gotowane na parze, grillowane, czy podane w formie kiszonki.

Wzmacniające zupy

Wzmacniające zupy

W naszej diecie ciepłe zupy mają duże znaczenie. Według tradycji wschodnich ciepła zupa jest posiłkiem, który buduje naszą odporność, wzmacnia trawienie i nasz cały organizm. Lekkostrawne i odżywcze zupy spożywać można o każdej porze. W wielu naszych dietach zupy występują jako drugie śniadanie, mają one na celu rozbudzenie ognia trawiennego, natomiast w dietach takich jak dieta redukcyjna czy hashimoto zupy zaplanowane są jako ostatni posiłek dnia, tak aby na noc nie obciążać wątroby.

Bez<br>białego<br>cukru

Bez
białego
cukru

Biały cukier nigdy nie miał wstępu do naszej kuchni! Używamy natomiast erytrytolu, nierafinowanego cukru trzcinowego oraz syropu z agawy i naturalnych miodów.

Ograniczona ilość czerwonego mięsa i owoców morza

Ograniczona ilość czerwonego mięsa i owoców morza

Ze względu na to, że czerwone mięso jest ciężkostrawne, a także zawiera sporo tłuszczu, z naszych diet wyeliminowaliśmy wieprzowinę, a także znacznie ograniczyliśmy wołowinę, cielęcinę i jagnięcinę. Wyjątkiem od tej reguły są Dieta Samuraja oraz Dieta Sportowa, w których czerwone mięso występuje częściej ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na białko i tłuszcze. W naszych dietach ograniczyliśmy także ilość owoców morza, gdyż skorupiaki są silnymi alergenami. Owoce morza pojawiają się sporadycznie w Diecie Samuraja i Diecie Sportowej. 

Kim jesteśmy?

Lidia Sykulak

Pasjonatka zdrowego odżywiania i medycyny dalekiego wschodu. Wiele lat temu za głosem serca odeszła z korporacji i założyła pierwszy „naturalnie bezglutenowy” catering dietetyczny, bazujący na zbożach nie zawierających glutenu. Miłośniczka tenisa i lekkiej atletyki – jej marzeniem jest wspierać młodych sportowców.

Nasze wyjątkowe produkty

Łosoś Jurajski

Łosoś Jurajski

Nasz łosoś pochodzi z wyjątkowej hodowli w woj. zachodniopomorskim, gdzie łososie żyją w krystalicznie czystej wodzie geotermalnej. Proces produkcji jest wolny od antybiotyków, ponieważ w zamkniętym obiegu rybom nie zagrażają pasożyty. Łosoś karmiony jest naturalną paszą zawierającą białko zwierząt morskich.

Domowy chleb gryczany

Domowy chleb gryczany

Od lat pieczemy sami nasz ukochany chleb z mąki gryczanej. Smakuje i pachnie cudownie (szczególnie po podgrzaniu w tosterze) – w przeciwieństwie do wielu dostępnych na rynku bezglutenowych chlebów, które smakują i wyglądają jak pożywienie dla kosmonauty.

Jajka z wolnego wybiegu

Jajka z wolnego wybiegu

Wszystkie nasze jajka pochodzą od kur z wolnego wybiegu. Oznacza to, że kury mają zapewnione najwyższe warunki bytu w kurniku oraz nieograniczony dostęp do wybiegu, na którym każda z nich ma swobodną przestrzeń dla siebie.

Sery korycińskie

Sery korycińskie

Sery korycińskie uwielbiamy w każdej odsłonie – z czarnuszką, z ziołami, z czosnkiem, z oliwkami…  Najczęściej występują u nas na śniadanie – dokładamy je do chleba lub jako farsz do naleśników.

Zdrowe desery

Zdrowe desery

Nasze desery popisowe to szarlotka z mąki kokosowej, sernik bez mąki i absolutnie obłędne mini-babeczki z gorzkiej czekolady z wiśnią. Czasem chcemy Wam umilić dzień i dokładamy je na podwieczorek. Część możecie zamówić oddzielnie w naszej ofercie delikatesowej.

Musy z owoców

Musy z owoców

W diecie na podwieczorek często znajdziecie owocowe musy – ze śliwki, rabarbaru, owoców leśnych… Mniam!

Pierogi z maki bezglutenowej

Pierogi z maki bezglutenowej

Da się? Da się! Nasze pierogi z mąki bezglutenowej są zdrowe i pyszne. Można je zamówić z naszej oferty delikatesowej niezależnie od diety.