Dieta na piękną cerę - co robić aby mieć ładną cerę?

Dieta na piękną cerę – czego nie lubi Twoja i skóra i co robić aby mieć ładną cerę?

Aby mieć piękną cerę same kremy i zabiegi upiększające nie wystarczą. Skutki naszych nawyków żywieniowych bardzo często da się wyczytać na twarzy. Jak się okazuje, zdrowa dieta jest niezmiernie ważnym elementem w drodze do ładnej skóry. Odpowiednio dobrane składniki w Twoim jadłospisie pozwolą Ci mieć idealną cerę. Co zatem powinno znaleźć się w diecie dla pięknej skóry? Jakie witaminy i składniki odżywcze powinnaś uwzględnić, aby cieszyć się zdrową cerą?

Dieta na piękną cerę – czego nie lubi Twoja skóra?

Coraz częściej jesteśmy zmuszeni spożywać żywność wysoko przetworzoną, która posiada ogromne ilości barwników, konserwantów i inne szkodliwe substancje. Spożywanie jedzenia złej jakości odbija się na naszej skórze – pojawiają się przebarwienia, wypryski a nawet dochodzi do przetłuszczania czy wysychania. Czego unikać w codziennym jadłospisie?

  • nasyconych kwasów tłuszczowych oraz typu trans,
  • konserwantów,
  • sztucznych barwników,
  • cukrów dodanych,
  • produktów wysoko przetworzonych (chipsów, fast-foodów, słodzonych napojów),
  • produktów z oczyszczonej mąki (biały ryż, białe pieczywo),
  • alkoholu,
  • przetworzonych soków,
  • ostrych przypraw.

Dieta dla skóry – najważniejsze jest odpowiednie nawodnienie!

Każdy człowiek powinien pić przynajmniej 2 litry wody dziennie, bez względu na to czy jest na diecie czy nie. Prawidłowe nawilżenie skóry ma niesamowicie wielki wpływ na jej kondycję, a jak dobrze wiemy, im jesteśmy starsze tym jej utrata się nasila. Jeżeli nie zapewnimy odpowiedniej ilości wody w organizmie, skóra będzie się ona wysuszać, łuszczyć i szybciej pojawią się zmarszczki.

Sprawdź jakie produkty sprzyjają nawadnianiu

Dieta na ładną cerę – witaminy

Najlepszym źródłem witamin są warzywa i owoce, które każdy z nas powinien jeść każdego dnia! Dzięki odpowiedniej diecie dostarczymy naszemu organizmowi wszystkie potrzebne składniki odżywcze, witaminy i minerały, dzięki czemu możemy cieszyć się piękną skórą.

Toksysyny dostarczane z pożywnieniem i te które znajdują w naszym srodowisku mają zgubny wpływ na naszą cerę. Z myślą o mądrym oczyszczaniu organizmu przygotowaliśmy wyjątkową ofertę: kilknij i zamów dietę detox, która pomoże Ci w zdrowym oczyszczaniu.

Witamina A i beta-karoten

Witamina A nie tylko pomaga w walce z trądzikiem, ale również wzmacnia strukturę skóry. Razem z beta-karotenem jest odpowiedzialna za nawilżenie skóry i normalizację wydzielania łoju. Zapobiegają łuszczeniu się naskórka, przesuszeniu skóry oraz nadmiernemu rogowaceniu. Źródło witaminy A to m.in.:

  • papryka,
  • suszone morele,
  • surowa marchew,
  • buraki,
  • żółtka jaj kurzych,
  • szpinak,
  • tuńczyk.

Witamina B

Bardzo ważne są również witaminy z grupy B. Likwidują one wszelkie przebarwienia i wypryski oraz sprawiają, że skóra jest bardziej gładka i elastyczna.

  • Witamina B2 – wspomaga regenerację skóry. Jej brak w diecie może powodować objawy występujące przy stanach zapalnych. Jej źródłem są głównie nasiona roślin strączkowych, ziemniaki, migdały, jaja oraz mięso.
  • Witamina B3 – ma działania przeciwbakteryjne oraz chroni przed różnymi schorzeniami skóry. Reguluje także wytwarzanie sebum. Witaminę B3 znajdziesz w rybach, ziemniakach, orzechach włoskich, mięsie drobiowym i w produktach pełnoziarnistych.
  • Witamina B6 – pomaga kobietom podczas miesiączki i menopauzy, kiedy kobiety mają problemy ze skórą. Brak tej witaminy w diecie może doprowadzić do stanu zapalnego skóry. Znajduje się ona w rybach, mięsie wieprzowym i drobiowym, pełnoziarnistych produktach zbożowych, roślinach strączkowych, orzechach, nasionach oraz warzywach i owocach.

Witamina C

Jest ona jednym z najsilniejszych antyoksydantów. Oprócz korzystnego wpływu na stan skóry działa również na cały organizm. Pomaga w walce z wolnymi rodnikami, unieszkodliwiającymi zdrowe komórki. Wspomaga syntezę kolagenu, eliminuje punktowe niedoskonałości oraz wpływa na likwidację przebarwień. Znajduje się ona w:

  • natce pietruszki,
  • warzywach (kalafior, papryka, brukselka, brokuł),
  • owocach ( truskawki, kiwi, cytrusy, jagody),

Witamina D

Może hamować rozwój bakterii, które przyczyniają się do powstania trądziku. Pozytywnie również działa na poziom nawilżenia skóry. Witaminę D znajdziesz w:

  • łososiu,
  • śledziu,
  • węgorzu,
  • makreli wędzonej,
  • produktach mlecznych,
  • serach dojrzewających,
  • żółtkach jaja kurzego.

Witamina E

Wiedziałaś, że witaminę E nazywa się witaminą młodości? Posiada ona silne działanie antyoksydacyjne, przyśpiesza gojenie ran oraz opóźnia procesy starzenia się skóry, a co za tym idzie – powstawania zmarszczek! Jej źródłem są:

  • olej słonecznikowy,
  • pestki dyni i słonecznika,
  • orzechy laskowe,
  • oliwy,
  • migdały.

Dla lepszego wchłaniania tej witaminy, Twoja zdrowa, zbilansowana dieta powinna być uzupełniona o zdrowe kwasy tłuszczowe z grupy omega-3.

Składniki mineralne na piękny wygląd skóry

Nie tylko witaminy mają istotny wpływ na cerę. W swojej codziennej diecie powinnaś zwrócić uwagę na źródła krzemu, cynku, miedzi, selenu i żelaza w wybieranych przez Ciebie produktach. Mają one funkcje antyseptyczne, przeciwzapalne i przeciwutleniające. Dzięki nim o wiele łatwiej będzie zachować Ci zdrową i promienną kondycję skóry. Te składniki mineralne znajdziesz m.in. w:

  • soczewicy czerwonej,
  • migdałach,
  • płatkach owsianych,
  • kaszy jaglanej,
  • nasionach słonecznika i dyni,
  • białej fasoli,
  • grochu.

Należy pamiętać, że są różne rodzaje cery – trądzikowa, atopowa czy sucha. Jednak aby mieć zdrową skórę należy spożywać dużo witamin i składników mineralnych. Wystarczy tylko trochę zadbać o swoją dietę, żeby mieć ładną cerę. Zadbaj o piękną i gładką skórę już teraz!

Kategorie:

Najnowsze artykuły:

alt

Detoks w Tradycyjnej Medycynie Chinskiej czyli alternatywa dla diet owocowo-warzywnych i sokowych

11.08.2022

alt

Jak oczyścić organizm z toksyn? Na czym polega detoksykacja organizmu?

08.08.2022

alt

Skuteczny detoks organizmu latem – jakie diety będą najlepsze?

04.08.2022

alt

Lato czas start! Dobierz do swojej diety zdrowe nawodnienie: koktail, zakwas buraczany lub naturalny izotonik.

19.06.2022

alt

Dieta dla kobiet – co powinno znaleźć się w Twoim jadłospisie?

13.06.2022