Dieta na wiosnę 2022 - wiosenne porządki nie tylko w domu! - Goodie Foodie

Dieta na wiosnę 2022 – wiosenne porządki nie tylko w domu!

Wielkimi krokami zbliża się wiosna – przyroda budzi się do życia i zaczynami odczuwać wiosenne przesilenie. Często odczuwamy wtedy silne zmęczenie, osłabienie czy rozdrażnienie. Do tego problemy z koncentracją, łamliwość paznokci i wypadanie włosów. Zbliżająca się pora roku to idealny czas na mały detoks!

Wiosenne porządki w domu i na talerzu!

 

Coroczne wiosenne porządki to nie tylko tradycyjne odkurzanie i mycie podłóg, ale prawdziwe rewolucje we wszystkich pomieszczeniach naszego domu a głównie w szafach. Pozbywamy się starych ubrań, w których już nie chodzimy lub wyrzucamy niepotrzebne nam rzeczy. A może by tak dodać do tego zrobienie porządków w naszym organizmie, zadbać o swoje zdrowie i zrzucić zbędne kilogramy?

 

Detoks na wiosnę jest idealny dla każdego. Nie robi się go tylko po to, aby schudnąć. Detoks organizmu to usunięcie zawartych w nim nadmiaru toksyn.

 

Sprawdź także : https://goodiefoodie.pl/cykl-tcm-wiosenny-detoks/

 

Zacznijmy od tego, czym są toksyny?

 

Mówiąc ogólnie – są to substancje, które dostaną się do naszego organizmu i go zatruwają. Mamy z nimi do czynienia codziennie – wdychamy je, zjadamy z pożywieniem oraz przedostają się przez skórę. Na domiar złego, produkujemy je również sami. Nasz organizm w odpowiednich warunkach sam, na bieżąco pozbywa się zanieczyszczeń. Jednak czasem trzeba mu pomóc.

 

Na czym polega wiosenny detoks?

 

Na początku, trzeba obowiązkowo podkreślić, że wiosenna dieta to nie głodówka! Wiele osób tak myśli, lub się na nią decyduje myśląc, że pomoże im to w oczyszczeniu organizmu. Nic bardziej mylnego. Nieumiejętnie przeprowadzone, bez opieki dietetyka lub lekarza mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Z resztą po co decydować się na tak radykalne metody, skoro są o wiele lepsze rozwiązania?

 

Zdrowa dieta na wiosnę – odchudzanie po zimie w 2022 roku

 

Wiosenna dieta to mały detoks po zimie. Polega ona na włączeniu do swojego jadłospisu zdrowych produktów, bogatych w składniki odżywcze oraz na zwiększeniu aktywności fizycznej.

 

Podczas układania swojego planu żywieniowego należy pamiętać, że w diecie nie powinno zabraknąć witamin i składników mineralnych. Po zimie możemy zauważyć ich silne niedobory. Co więc jeść podczas swojej diety?

 

 

  • ryby – źródło witamin i minerałów
  • pełnoziarniste produkty zbożowe – w tym kasze i makarony razowe, które regulują funkcjonowanie przewodu pokarmowego
  • warzywa – wiosna to sezon na m.in. rzodkiewkę, natki pietruszki, szczypiorek i sałatę – warto je uwzględnić podczas przygotowywania porannych kanapek
  • owoce – tak jak warzywa, są źródłem witamin, błonnika pokarmowego, magnezu oraz przeciwutleniaczy
  • mleko oraz produkty mleczne – zawierające wapń, niezbędne w procesie krzepnięcia krwi
  • woda – człowiek powinien jej pić około 2 litry dziennie
  • zioła i przyprawy – zamiast soli
  • warto również włączyć do diety chude mięso, ale w ograniczonych ilościach

O czym również należy pamiętać podczas codziennej diety?

  • Jedz regularnie 4-5 posiłków dziennie
  • Raz dziennie warto zjeść produkt probiotyczny, np. jogurt, sok z kiszonek czy kefir
  • Odstaw kawę – zamień ją na wodę! Regularne picie kawy zakwasza nas organizm oraz wypłukuje magnez
  • Więcej się ruszaj – wiosna to idealna pora roku, aby wrócić do uprawiania swoich ulubionych sportów

Rola aktywności fizycznej podczas diety

 

Należy pamiętać, że tylko dobrze dotleniony organizm jest w stanie oczyścić się z toksyn. Dodatkowo ruch podkręca metabolizm! Tylko jak się do niego zmotywować? Nie jest to łatwe, jednak małymi krokami uda się go wdrożyć w życie.

 

Postaw sobie realny cel – im bardziej go zawyżymy tym trudniej będzie go zdobyć. Zacznij od najprostszych czynności, jak zamienienie windy na schody czy samochodu na rower lub spacer. Kiedy już to osiągniesz, możesz wdrażać do swojego codziennego harmonogramu ćwiczenia. Na początek 20 minut 2-3 razy w tygodniu. Z czasem możesz przedłużyć ich długość trwania, intensywność oraz częstotliwość.

 

Praca, dom, dzieci, obowiązki… nie mam czasu na gotowanie i ćwiczenia…

 

Ograniczają Cię tylko wymówki, których jest naprawdę wiele. Wszystko da się pogodzić! Wiosna to czas rozkwitu – pozwól rozkwitnąć na nowo również sobie. Jesteś zabiegana, ciężko pracujesz, a po powrocie do domu nawet nie chcesz myśleć o ćwiczeniach? Jak już zostało to wcześniej wspomniane, zacznij od prostych czynności. Zamień windę w biurze na schody a z autobusu wyjdź przystanek wcześniej, żeby zrobić sobie codzienny spacer. Do pracy, zamiast niezdrowych przekąsek, zabieraj swoje ulubione warzywa i owoce.

 

A co z posiłkami? Szukanie przepisów zawierających odpowiednie produkty może być męczące i nie chcesz dokładać sobie dodatkowych obowiązków? Zdrowe odżywianie nie musi być męczące! Goodie Foodie to catering dietetyczny, który w swojej ofercie zawiera odchudzająco-oczyszczającą dietę pudełkową. Złożona jest z pięciu zbilansowanych posiłków w dwóch dostępnych kalorycznościach: 1200 i 1400 kcal. Do wyboru jest wersja Standard oraz Wege Ryby.

 

W nowym, 2022 roku nie wymyślaj kolejnych wymówek. Wystarczy tylko trochę więcej wiary w siebie!

Kategorie:

Najnowsze artykuły:

alt

Zdrowa kolacja – co jeść na niskokaloryczną, dietetyczną kolację?

18.05.2022

alt

Kwas foliowy – skutki niedoboru oraz rola w organizmie

18.05.2022

alt

Czas na zdrową majówkę! Złap świeży rabat na wszystkie nasze diety.

28.04.2022

alt

Wieczorny posiłek po treningu – co jeść i w jakich ilościach?

08.04.2022

alt

Czynniki wpływające na wydajność pracy

04.04.2022