Jak schudnąć w zrównoważony sposób? - Goodie Foodie

Jak schudnąć w zrównoważony sposób?

Przygotowanie psychiczne do odchudzania

Wyjątkowo istotne jest przygotowanie psychiczne do odchudzania i odnalezienie w sobie własnej, wyjątkowej motywacji, która pozwoli wytrwać na diecie aż do końca, a po jej zakończeniu zniechęci do powrotu do starych, niezdrowych przyzwyczajeń. By to osiągnąć, jeszcze przed rozpoczęciem diety potrzebny jest jasno określony cel: ile będzie trwać odchudzanie, ile centymetrów lub kilogramów chcesz zgubić oraz – tu najważniejsza część – dlaczego to wszystko robisz. Podstawową motywacją zawsze powinna być poprawa zdrowia i samopoczucia. Rozsądne podejście pomoże ci zmienić nawyki żywieniowe nie tylko na czas trwania diety, ale na dłuższy czas, a może nawet na stałe. W chwilach słabości przypomnisz sobie cel i swoją motywację. To rodzaj umowy z samym sobą, której warunków nie warto łamać.

Co jeść, żeby schudnąć?

Dieta odchudzająca powinna być różnorodna i smaczna, dzięki czemu cały proces stanie się przyjemny. Może nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie? Zasada jest prosta. Kiedy zdrowe i mniej kaloryczne jedzenie zacznie ci smakować, będzie barwne i niemonotonne, wtedy w niepamięć odejdą zachcianki na potrawy typu fast food i słodkości, które do tej pory mogły być traktowane przez ciebie jako urozmaicenie.

Nie mniej istotny jest sposób przyrządzania potraw, który wpływa na ich kaloryczność. Gotowanie, duszenie i pieczenie wyciągają z produktów esencję smaku, a przygotowane w ten sposób potrawy są mniej tuczące i lżejsze dla żołądka od smażonych. Lekkostrawna dieta pomaga także w utrzymaniu regularności posiłków. Żołądek szybko trawi i sam „informuje cię” o tym, że nadeszła pora kolejnego posiłku. Warto unikać produktów takich jak np. wieprzowina, wołowina, dziczyzna, tłuste sery, które są ciężkostrawne nie tylko dla żołądka, ale też dla wątroby.

Kolejną żelazną zasadą zdrowego odchudzania jest ograniczenie spożywanych cukrów, w tym między innymi owoców, białego pieczywa i produktów mącznych. Są to produkty o tzw. wysokim indeksie glikemicznym, które tuż po spożyciu wpływają na podwyższenie insuliny we krwi. Po kilku godzinach poziom insuliny ponownie spada, a mózg dostaje sygnał, że należy go szybko uzupełnić. Nagła chęć na coś słodkiego i węglowodany proste, mogą wynikać właśnie z opisanego spadku insuliny. Produkty o niskim indeksie glikemicznym sprawiają, że poziom cukru we krwi jest stały. Dodatkowa zaleta diety o niskim indeksie glikemicznym, to stały poziom energii w ciągu dnia, bez nagłych przypływów i równie spektakularnych spadków.

Najczęściej popełniane błędy podczas odchudzania

  • Zbyt mała kaloryczność posiłków i nadmierne głodzenie się, które prowadzą do złego poczucia w trakcie odchudzania, a także do ponownego przybrania na wadze po zakończeniu diety
  • Oczekiwanie na szybko widoczne efekty lub porównywanie swoich efektów z innymi osobami
  • Brak ruchu i treningów jako kluczowego elementu wspierającego dietę
  • Szybki powrót do starych przyzwyczajeń po zakończeniu diety

Ile to kosztuje?

2. Kalorie

icon
1400
  • 1400
  • 1800
  • 2100

3. Ilość

Wybierz dzienną ilość posiłków

3

4. Ilość dni

Wybierz ile dni

1

61 zł/d

61 zł/total

Zamów