Jak schudnąć w zrównoważony sposób? odchudzanie 2022 Goodie Foodie

Jak schudnąć w zrównoważony sposób?

Przygotowanie psychiczne do odchudzania

Wyjątkowo istotne jest przygotowanie psychiczne do odchudzania i odnalezienie w sobie własnej, wyjątkowej motywacji, która pozwoli wytrwać na diecie aż do końca, a po jej zakończeniu zniechęci do powrotu do starych, niezdrowych przyzwyczajeń.

By to osiągnąć, jeszcze przed rozpoczęciem diety potrzebny jest jasno określony cel: ile będzie trwać odchudzanie, ile centymetrów lub kilogramów chcesz zgubić oraz – tu najważniejsza część – dlaczego to wszystko robisz. Podstawową motywacją zawsze powinna być poprawa zdrowia i samopoczucia. Rozsądne podejście pomoże ci zmienić nawyki żywieniowe nie tylko na czas trwania diety, ale na dłuższy czas, a może nawet na stałe. W chwilach słabości przypomnisz sobie cel i swoją motywację. To rodzaj umowy z samym sobą, której warunków nie warto łamać.

Co jeść, żeby schudnąć?

Dieta odchudzająca powinna być różnorodna i smaczna, dzięki czemu cały proces stanie się przyjemny. Może nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie? Zasada jest prosta. Kiedy zdrowe i mniej kaloryczne jedzenie zacznie ci smakować, będzie barwne i niemonotonne, wtedy w niepamięć odejdą zachcianki na potrawy typu fast food i słodkości, które do tej pory mogły być traktowane przez ciebie jako urozmaicenie.

Skuteczne odchudzanie i zdrowa dieta — jak przyrządzać odpowiednio potrawy?

Nie mniej istotny jest sposób przyrządzania potraw, który wpływa na ich kaloryczność. Gotowanie, duszenie i pieczenie wyciągają z produktów esencję smaku, a przygotowane w ten sposób potrawy są mniej tuczące i lżejsze dla żołądka od smażonych. Lekkostrawna dieta pomaga także w utrzymaniu regularności posiłków. Żołądek szybko trawi i sam „informuje cię” o tym, że nadeszła pora kolejnego posiłku. Warto unikać produktów takich jak np.:

  • wieprzowina,
  • wołowina,
  • dziczyzna,
  • tłuste sery, które są ciężkostrawne nie tylko dla żołądka, ale też dla wątroby.

Kolejną żelazną zasadą zdrowego odchudzania jest ograniczenie spożywanych cukrów, w tym między innymi:

  • owoców,
  • białego pieczywa,
  • produktów mącznych.

Są to produkty o tzw. wysokim indeksie glikemicznym, które tuż po spożyciu wpływają na podwyższenie insuliny we krwi . Po kilku godzinach poziom insuliny ponownie spada, a mózg dostaje sygnał, że należy go szybko uzupełnić. Nagła chęć na coś słodkiego i węglowodany proste, mogą wynikać właśnie z opisanego spadku insuliny. Produkty o niskim indeksie glikemicznym sprawiają, że poziom cukru we krwi jest stały. Dodatkowa zaleta diety o niskim indeksie glikemicznym, to stały poziom energii w ciągu dnia, bez nagłych przypływów i równie spektakularnych spadków.

Polecamy!

Kliknij i sprawdź jak skomponowana jest nasza pudełkowa dieta o niskim indeksie glikemicznym. To jeden z naszych bestsellerów, który pomógł już wielu osobom w uzyskaniu wymarzonej sylwetki.

Najczęściej popełniane błędy podczas odchudzania

  • Zbyt mała kaloryczność posiłków i nadmierne głodzenie się, które prowadzą do złego poczucia w trakcie odchudzania, a także do ponownego przybrania na wadze po zakończeniu diety
  • Oczekiwanie na szybko widoczne efekty lub porównywanie swoich efektów z innymi osobami
  • Brak ruchu i treningów jako kluczowego elementu wspierającego dietę
  • Szybki powrót do starych przyzwyczajeń po zakończeniu diety

Jak skutecznie schudnąć i zgubić zbędne kilogramy?

Nie jest tak łatwo schudnąć i stracić dodatkowe kilogramy. Jednak wiele osób z jakiegoś powodu dokładnie wie, co robić i jakie kroki podjąć, aby schudnąć. Większość kobiet błędnie uważa, że ​​gdy przejdą na dietę restrykcyjną, ograniczą tłuszcze, węglowodany i inne substancje przydatne w życiowej aktywności organizmu, a do tego zaczną intensywnie ćwiczyć na siłowni, idealna waga zostanie osiągnięta i pozostanie taka na zawsze! Cóż, to nie takie proste.

Chcesz zbudować zdrową masę mięśniową? Zapoznaj się z naszym poradnikiem Jak zdrowo przytyć i zbudować mięsnie?

Dlaczego przy odchudzaniu regularność jest taka ważna?

Rygorystyczne diety, całkowity lub częściowy post, odrzucanie tłuszczu, nadmierne spożycie kawy, ćwiczenia na siłowni do wyczerpania – krótko mówiąc, wszelkiego rodzaju tabletki i proszki, które obiecują „natychmiastową” utratę wagi – nigdy nie rozwiążą problemu nadwagi! Oczywiście krótkotrwały efekt można osiągnąć, ale wtedy znienawidzone kilogramy na pewno wrócą (efekt jo-jo), ponieważ wszystkie te metody pozbycia się nadmiaru tłuszczu są sprzeczne z samą naturą ludzkiego organizmu.

Aktywność fizyczna i zmiana nawyków żywieniowych są kluczem do sukcesu

Dodatkowe kilogramy, bez względu na to, ile ich jest — dwa czy dziesięć — sam fakt ich posiadania odbiera ci pewność siebie, powoduje dyskomfort w Twojej duszy i sumieniu. Musisz więc pożegnać się z nadwagą, najlepiej na zawsze! Najważniejsze jest, aby zrozumieć przyczyny występowania nadwagi i wybrać skuteczne i zdrowe metody odchudzania.

Najpierw musisz poznać siebie

Doświadczenie odchudzania z powodzeniem pokazuje, że najważniejsze jest nastawienie. Zaakceptuj siebie takim, jakim jesteś i postrzegaj utratę wagi jako proces poprawy i tak już pięknego ciała. W ten sposób pożądane objętości zostaną osiągnięte szybko, łatwo i przyjemnie.

Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna — podstawa diet odchudzających

Aby zrzucić te ohydne kilogramy i utrzymać pożądaną wagę i proporcje ciała, potrzebujesz optymalnej równowagi odżywczego odżywiania, która zapewni normalne funkcjonowanie całego ciała i ilość energii, której potrzebujesz podczas ćwiczeń. Jeśli z jakiegokolwiek powodu zostanie naruszony związek między kaloriami otrzymywanymi przez organizm a energią zużytą na ich przetwarzanie, powstaje nierównowaga. A to prowadzi do odkładania się tłuszczu w najbardziej niepotrzebnych miejscach:

  • talii,
  • biodrach,
  • udach,
  • ramionach.

Odchudzasz się, ale nie widzisz efektów? Jesteś ciągle na diecie?

Każdy z nas często zadaje sobie pytanie – “Dobrze się odżywiam, chodzę na siłownię, dlaczego nie znikną zbędne kilogramy, ale przytyję jeszcze bardziej?” Istnieje kilka powodów, z których niektóre leżą raczej w sferze psychologii niż fizjologii ciała.

Lenistwo — chcesz schudnąć szybko i przy minimalnym wysiłku

Głównym powodem jest lenistwo i pogarda dla własnej osoby. Patrząc w lustro, wydaje się, że naprawdę chcesz stać się smukłą, pełną wdzięku i atrakcyjną pięknością, ale gdzie znajdujesz siłę i wolę, by zacząć walczyć o własne szczęście?

Złe nawyki żywieniowe

Kolejny negatyw, który spowalnia Twoją własną przemianę i uniemożliwia osiągnięcie szczupłej sylwetki. Popularny mit, że palenie papierosów, w połączeniu z filiżanką mocnej kawy, wprowadza harmonię sylwetce i wspomaga odchudzanie — kompletny nonsens! Samo palenie powoduje nieodwracalne szkody zdrowotne, w tym wygląd, a nadmierne spożywanie kawy może z czasem negatywnie wpływać na układ sercowo-naczyniowy.

Niektóre osoby irracjonalnie uważają, że aby schudnąć i pozostać szczupłym, trzeba wydać ogromne środki finansowe, których zawsze brakuje. Jednak aby znormalizować swoją sylwetkę i wagę, potrzebujesz bardzo mało pieniędzy. W końcu produkty i narzędzia, które mogą zmienić wygląd i sylwetkę, kosztują bardzo mało. Najważniejsze jest, aby wiedzieć, jak się nazywają i gdzie je znaleźć.

Dieta, podjadanie i odchudzanie

Innym powodem przybierania na wadze jest niewłaściwa dieta. Nie jesz śniadania, najlepiej pijesz tylko filiżankę kawy lub herbaty z czekoladą. W porze obiadu masz ochotę na wszystko — hamburger, frytki z McDonalda, domowa kanapka z kiełbasą lub serem, a kolacja to zwieńczenie dnia pracy — wszystko, co w lodówce ląduje na stole! Jeśli chcesz nad tym zapanować, dieta pudełkowa odchudzająca może Ci w tym pomóc. W lodówce będziesz mieć tylko to, co należy zjeść o odpowiedniej kaloryczności.

Istnieje też kilka innych przyczyn nadwagi

Jedną z przyczyn to przyczyna fizjologiczna – wszelkie zaburzenia hormonalne związane z ciążą, karmieniem piersią, interwencją chirurgiczną na ciele, stosowaniem odpowiednich leków, menopauzą. Do tego zaliczają się również powody psychologiczne – jedzenie powinno być źródłem przyjemności, a nie podstawą do uchwycenia lęków, stresu, depresji i nudy. Musisz nauczyć się odróżniać głód od apetytu. Jest to bardzo ważne, aby zrzucić zbędne kilogramy. Często jemy też z grzeczności, a nie dlatego, że jesteśmy głodni. Musisz nauczyć się przestrzegać własnych godzin posiłków i nie wstydzić się odmowy zjedzenia czegoś i wybrania zamiast posiłku szklanki wody.

Jak dieta pudełkowa może Ci w tym pomóc?

Dzięki temu, że Twoje posiłki są przygotowywane i dostarczane pod Twoje drzwi, nie musisz martwić się o całą otoczkę związaną z jedzeniem. Mniej myślisz o jedzeniu. Możesz skupić się na aktywności fizycznej i tym, jak o siebie zadbać. Nie musisz już chodzić do sklepu i kupować artykuły spożywcze, a to też znacznie ogranicza podjadanie i pomaga w odchudzaniu. Masz mniej w lodówce, więcej czasu dla siebie, więcej czasu na ćwiczenia i odpoczynek. Dodatkowo dieta pudełkowa pomaga schudnąć w zrównoważony sposób – dostarcza Ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych w smaczny sposób.

Kategorie:

Najnowsze artykuły:

alt

Dobre menu w diecie – dlaczego jest kluczem do sukcesu?

07.08.2023

alt

Dieta na obniżenie cholesterolu – co warto jeść?

19.09.2022

alt

Dieta w insulinooporności

19.09.2022

alt

Detoks w Tradycyjnej Medycynie Chinskiej czyli alternatywa dla diet owocowo-warzywnych i sokowych

11.08.2022

alt

Jak oczyścić organizm z toksyn? Na czym polega detoksykacja organizmu?

08.08.2022